BeSafer | Vanliga frågor | ID-Skydd & Spärrtjänst
Läs några av de allra vanligaste frågorna som de flesta har om Besafer.
vanliga frågor, besafer, idskydd, spärrtjänst, besafer.se, hjälp, så hjälper vi dig, telefonnummer, besafer, tybe
160
page-template-default,page,page-id-160,vcwb,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-2.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

Frågor

Vilka öppettider kan jag nå BeSafer på telefon?

– Du når vår kundtjänst på telefon 11:00 – 18:00. Utöver det kan du självklart skicka ett mail när som helst på dygnet alternativt skriva på Facebook så återkopplar vi.

 

 

Hur aktiverar jag tjänsten?

– Du behöver inte själv aktivera tjänsten utan den aktiveras automatiskt den 15:e dagen efter ordererkännandet.

 

 

Hur gör jag när jag tappat mitt kort?

– Ring in till oss på (+46) 08 55 111 591, 365 dagar om året. Alternativt kan du skicka ett mail till support@besafer.se – då återkopplar vi på antingen e-post eller telefon, beroende på vad du föredrar.

 

 

Vad ska jag göra om jag har blivit ID-kapad?

– Ring in till oss direkt så hjälper vi dig därifrån; (+46) 08 55 111 591

Självklart kan du även maila in till support@besafer.se alternativt skriva på www.facebook.com/besafernews – så återkopplar vi och hjälper dig så fort vi kan.

 

 

Kan jag dela upp betalning på annat sätt?

Våra kunder och medlemmar är alltid i högsta fokus; vi är flexibla när det kommer till delbetalning. Det är viktigt att du säger till så hittar vi en lösning tillsammans!

 

 

Hur skyddar erat ID-Stop mot bedragare?

– Med flera års erfarenhet av att stoppa bedragare och hjälpa människor som blivit utsatta vet vi precis hur man går tillväga. I samförstånd med statliga myndigheter tar vi de steg som krävs. Arbetstider existerar inte för oss när någon är utsatt för ett bedrägeri.

 

 

Vad finns det för andra knep för att motverka bedrägerier?

– Var försiktig med att lämna ut uppgifter om ditt bankkort –  speciellt i mail, sms eller sociala medier.

– Sätt lås på din brevlåda så att obehöriga inte kan få åtkomst till din post.

– Släng inte dokument med personuppgifter i soptunnan där vem som helst sedan kan hitta dem.

– Hantera alltid dina kreditkort och ID-handlingar med försiktighet.

– Håll dina bankkonton under uppsikt för att säkerställa att det inte förekommer ovanliga uttag eller betalningar.